Den lilla mobiloperatören som har blivit populär tack vare sina smidiga lösningar och låga pris är Hallon. Den här mobiloperatören erbjuder lösningar för både trådlöst bredband och för annan form av mobiltelefoni. Alla typer av kunder tycker om Hallon som har bra täckning och låga priser. Bakom mobiloperatören är det Tre som verkar och detta gör att när du surfar på Hallons mobila tjänster är det pålitligt och kraftfullt eftersom det är Tre som står bakom. Det är många som är trötta på bindningstider och fakturor som kommer på brevlådan och då är Hallon ett utmärkt val av mobilt bredband.
Hallons täckning av nätet
Täckningen hos Hallon är densamma som Tre, deras ägare. Detta innebär att den garanterat fungerar bäst i mellan och södra Sverige. Specifikt i Stockholm och Göteborg fungerar täckningen som bäst. Många kunder beskriver nätet som att det är snabbare än vad det täcker i yta. Det här kanske inte stör stadsmänniskor men om du reser mycket eller använder det mobila bredbandet i sommarstugan exempelvis, kan det vara en fördel att kolla upp en täckningskarta i förväg för att vara säker.
Inte en enda fysisk butik
Hallon har inte en enda fysisk butik vilket både har sina fördelar och nackdelar. Främst tycker kunderna om att de har sparat in på fysiska butiker och istället fokusera på annan sorts kundservice. Andra tycker dock att de saknar fysiska butiker att besöka för att få hjälp med diverse frågor. Hallon har blivit känd för att vara effektiva, smidiga och enkla att handla hos. Tack vare att de också erbjuder ett lägre pris än konkurrenter är definitivt också positivt.
Fler fördelar med Hallon bredband
Andra fördelar förutom det låga priset är att när du tecknar abonnemang hos Hallon finns det ingen bindningstid. Du kan alltså både byta och säga upp abonnemanget när du inte vill bruka det längre. Hallon fokuserar på enkla och smidiga betalningslösningar för deras kunder och därför kan det debiterade beloppet dras varje månad från ditt kontokort. På det sättet minskas fakturorna och arbetet kring det. Hallon har en populär kundtjänst som kompensation för de icke existerande fysiska butikerna. De har både chatt och mail, dessutom fyller de ständigt på med uppdateringar på hemsidan för att hålla sina kunder informerade.